Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Hagymás csülök

2019. október 02. - Erika Stelázsija

Egy szép, mutatós csülköt, bérlevéllel, borssal, egy fej hagymával, 5 gerezd fokhagymával, kuktában előfőztem.
Közben megpucoltam egy kiló burgonyát, amit hasábokra és fél kg vöröshagymát, amit laskára vágtam. Besóztam, jól összekevertem és kizsírozott cserépedénybe tettem. Ennek a tetejére került a felkockázott csülök és így együtt, 50 perc alatt, a 190 fokos előmelegített sütőben, készre sütöttem. Kicsit pihentettem, majd amikor némi zsibbadás után az ízek összeértek, tálaltam is.

hagymascs.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr6715181080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaladida 2019.10.03. 09:01:06

Lánykori nevén: csülök pékné módra.

kBéla 2019.10.03. 10:25:00

A cserépedény és az előmelegített sütő nem barátai egymásnak.

Erika Stelázsija 2019.10.03. 11:40:57

@kaladida: valóban, de azt csak a Pékné īrhatja, és ő szerintem kemencében sütötte, ezért választottam ezt a nevet, nem akartam plagizálni !

Erika Stelázsija 2019.10.03. 11:52:41

@kBéla: nem tudtam, soha nem hallottam erről. Köszönöm az információt!

Erika Stelázsija 2019.10.03. 11:54:29

@KARAK TERi: bocsánat....nézegesd a zöldséges posztokat, én is jobban szeretem! Köszönöm!

kocsmagomba 2019.10.03. 20:44:12

@KARAK TERi: Ezt nem is Frédi szövege, hanem a halhatatlan "Rímhányó" Romhányi Józsefé. ;) Csákányi László hangján, ma is fülembe cseng.

kocsmagomba 2019.10.03. 21:04:03

Ha meg azt a címet adtad volna a posztnak, hogy "Csülök Pékné módra", akkor ugyanezek a kommentelők ugyanígy tiltakoznának, hogy ez nem az. :D
Mindenki azt főz, amit akar, bár szerénytelen véleményem szerint a kukta ebbe a történetbe tényleg felesleges.

Erika Stelázsija 2019.10.08. 23:07:07

@kocsmagomba: a kukta csak a biztos puhulás miatt kellett, mert kevés volt az idő! Köszönöm a hozzãszólãst!
süti beállítások módosítása