Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Zöldborsóleves, csirkemellel, grízgaluskával

2019. október 06. - Erika Stelázsija

Egy kg zöldborsót kifejtettem, megmostam, a megpucolt 4 db sárgarépával, 2 db zöldséggel, egy karalábéval és egy fej vöröshagymával együtt. A csirkemellet és a zöldségeket felkockáztam. Három kanál olívaolajon megdinszteltem az aprított hagymát, rátettem a csirkemellet, kifehéredésig kevergettem, majd jöttek a zöldségek, fél paradicsom és fél paprika is került bele, egy csokor összekötött petrezselyemmel és lestyán levéllel. Őt perc után felengedtem két és fél liter vízzel, tettem bele egy kanál saját ételízesítőt, amiben kurkuma és só is van. Így a sóval már vigyázni kell, de egy keveset raktam bele.

img_1186.jpg

Amikor elkezdett forrni, lejeb vettem a hőmérsékletet és beleszaggattam a már előre elkészített grízgaluskát, ami a következőképpen készült: kettő tojás fehérjét csipet sóval, pár csepp citromlével kemény habbá vertem, hozzátéve a sárgáját, folytattam, óvatosan annyi darát tettem hozzá, hogy lágy, keverhető masszát kapjak. Kb. öt percet hagytam állni a szaggatás előtt, utána viszont csak gyöngyöző levesben főztem, hogy ne essen szét, kb. 10 percig.

img_1188.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr1015181534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmagomba 2019.10.08. 11:58:23

A grízgaluska az ilyen levesek igazi kísérő betétje, nem a nokedli. Magam részéről viszont feleslegesnek tartom a tojásfehérje habbá verését. Egész tojást felverek alaposan. Grízt adok hozzá, hogy még éppen folyós maradjon. Gyorsan keverem bele, mert utána már nem fogom keverni. Legalább egy órára hűtőbe teszem, amíg a dara megdagad. Egy óra minimum, de fél nap se rossz. Utána lehet szaggatni, kinézetre pont olyan lesz, mint itt a képen. Lágy, nem széteső, könnyű.

Erika Stelázsija 2019.10.08. 23:10:01

@kocsmagomba: így tanultam egy erdélyi nénitől, ezzel a módszerrel mindig simerül. Előtte vagy kemény volt, vagy szétesett! De kipróbálom azt is, köszönöm!
süti beállítások módosítása