Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Karamellás almatorta

2019. február 27. - Erika Stelázsija

Egy- két alma már csoffadt, nem mutatnak szépen a gyümölcstálon. Sütni kellene belőlük valamit. Fordított almáspitét már készítettem, de a minap láttam a tv- ben valami hasonlót, őszibarackkal, kevert tésztával. De hogy a tészta hogy állt össze nem tudom, így a nagyi dobálósára hagyatkoztam némi eltéréssel.

karamellas_almatorta_1.jpg

Serpenyőbe dobtam fél vajat, 4-5 evőkanál kristály cukrot, 1 evőkanál vizet, hagytam szépen lassan karamellizálódni.
Addig megpucoltam 5-6 almát, mehet az ecetes vízbe.
Az aprító gépbe ( ebbe szoktam tésztát keverni) ütöttem 3 tojást, adtam hozza 10 dkg vajat, 10 dkg cukrot. Lassan bekekerült egy kis bögre langyos tej, majd az egy csomag sütőporral és egy csipet sóval elkevert kb, 25 dkg liszt.
A már kész karamellbe fektettem a szép cikkekre vágott almát, ráöntöttem a kevert tésztát, megszórtam egy kis fahéjjal és előmelegített, 190 fokos sütőben 45 percig sütöttem.
Melegen elfogyott a fele, amikor kihűlt a másik fele. Nem lehet abbahagyni!karamellas_almatorta_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr9814625388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása