Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Tokaji aszúban érlelt kacsamáj

2019. március 29. - Erika Stelázsija

Ez egy friss recept, de lehet, hogy csak nekem, mások már ismerik. Ha mégsem, ajánlom figyelmetekbe, mert nagyon finom, különleges alkalmakkor megéri elkészíteni!
A májat,(természetesen liba is lehet) hártyáktól, erektől megtisztítottam, majd betuszkoltam kettő darab befőttes üvegbe, nyakon öntöttem egy üveg öt puttonyos tokaji aszúval, lezártam és egy napig állni hagytam. Másnap a bort leöntöttem, felforraltam egy zacskó zselatinnal, majd tálcára téve megdermesztettem.
Az üvegeket ismét lezártam, törölgető ruhával kibélelt fazékba tettem, felöntöttem vízzel és addig melegítettem, míg gyöngyözni kezdett.
Három órán keresztül soud vide tecnikát alkalmazva, hőkezeltem, majd a vízben hagytam kihűlni. Amikor kivettem a májból kiolvadt zsír teljesen ellepte a májat. Hűtőbe tettem, hogy egy kicsit kifagyjon, majd pirítóssal, az aszú zselével és áfonya lekvárral tálaltam.

tokaji_aszuban_erlelt_kacsamaj.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr3714718961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása