Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Gasztrokalandok a Balkánon

2019. augusztus 29. - Erika Stelázsija

Nagyon szép estét kívánok! Kicsit lemaradtam, de jó kis utunk volt, Mecedónia (Szkopje, Ohridi tó),láttuk Teréz anya szülőházát, amit újra építettek, a Sveti Spas templomot, két méterrel a föld alá épült, hogy ne találják meg. Itt tilos volt a fotózás, de nem tudtam ellenállni...

Megúsztam.majd a Balkán legnagyobb keresztjét látogattuk meg:

Szkopje a szobrok városa....nagyon finomakat ettünk, fotóztam is!

Az Ohridi tó több idő kívánt volna, csodaszèp, itt megnéztük Keresztelő Szent Jánosról elnevezett kolostort, előtte hajókàztunk.isteni pisztrángot ettünk, itt rózsaszínű a húsa mint a lazacnak.

Ostrogban a sziklába vájt Nagy Szent Vazul kolostor ejtett ámulatba.

Albániában Krujë városában a Szkander Bég múzeumot, a várat és egy antik bazár csodálhattunk meg. Mint tudjuk Hunyadi János barátja volt... sokat mesélhetnék. Montenegróban áthajóztunk a Szirti Madonnához, a Kotori öbölben strandoltunk, ebédeltünk.

Bosznia Hercegovinában, Medugorjéban a jelenések hegye várt, majd a Szent y Jakab templomban vettünk részt a misén. Közben Mostárban az újjáépített hidat csodálltuk meg, s néztük meg az ugrókat. Finom böreket ebédeltünk.

Hazatèrve készültem a két napig tartó szülinapomra, 3 előétel, 3 leves, 6 főétel, 5 torta....
Most értem ide, fogadjátok szeretettel a kis beszámoló az, aki teheti utazzon ezekre a kevésbé látogatott, mégis csodás helyekre.

További utiképeket találtok a Facebook oldalamon!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2019.08.31. 22:17:07

Gratulálok az élményhez, én nem lennék képes visszamenni oda. Elsírtam magam a TV előtt, mikor lerombolták a régi mosztári hidat. Nem akarom látni, a helyére épült nem is hasonlító építményt. De örülök, hogy jót ettetek.