Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Flódni

2019. december 28. - Erika Stelázsija

Évek óta készültem rá, hogy kipróbálom, sok receptet elolvastam, majd szokás szerint elkészítettem, úgy, ahogy én gondoltam.

img_4014.jpg

Fél kg lisztet, 10 dkg vajat, 15 dkg zsírt, egy marék cukrot, 3 tojás sárgáját, egy csipet sót és egy dl tejet összegyúrtam, majd a hűtőben pihentettem.
Addig elkészítettem a töltelékeket.

img_4036.jpg

Mák
20 dkg darált mákot, egy kanál puha vajjal, 15 dkg cukorral, két evőkanálnyi, mézben tartósított, felaprított citrom héjjal ( ez görög) és a visszamaradt mézből annyival, hogy a mák jól összeáljon, elkevertem.

Dió
Ugyanúgy készült mint a mák, csak a vajat kihagytam és narancshéjat tettem bele, a narancsos mézzel.

Alma
Két üveg alma befőttet leszűrtem, az aprító géppel felszeleteltem. Kapott még egy kis fahéjat, őrölt szegfűszeget, és a maradék mézből egy keveset.
A tésztát őt egyenlő részre osztottam, s rétegezve a töltelékkel a tepsibe raktam. Először mák, majd alma, a dió, végül az igazi, cukor nélküli besztercei szilvalekvár következett. A tetejére került lapot megkentem tojás sárgájával, majd megszurkáltam és 190 fokos sütőben 55 percig sütöttem.

img_4038.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr2815368644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása