Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Epres gombóc, mert itt az eper szezonja!

2020. május 01. - Erika Stelázsija

40 dkg főtt áttört krumplit összekevertem 10 dkg vajjal, 30 dkg túróval, egy tojással, csipet sóval és annyi liszttel, hogy formálható tésztát kapjak. Az epret megmostam, megszárítottam és negyedeltem, mert nagyok voltak. Három evőkanál porcukrot és egy evőkanál fahéjat összekevertem, ebbe forgattam az eper darabokat. A tésztából evőkanálnyi tésztát tettem a tenyerembe, ebbe került az eper, majd összenyomkodva, gombócokat formáltam belőle. ( ebből az adagból, nagyságtól függően 20-25 db gombóc lesz) Forrásban lévő sós vízben csak addig főztem, míg feljöttek a víz tetejére. Leszűrve morzsába forgattam, nem zsemlemorzsába! A télapó vacsi után megmaradt, mindenféle kalácsot megpirítom a sütőben, majd megdarálom. Édes gombócok ízét különlegessé teszi ez a nagyon finom, már kissé édeskés morzsa. A maradék epret kevés cukorral turmixoltam, ezzel tálaltam a gombócokat.

eper.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr8315643392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása