Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Az én szoljanka levesem

2019. március 24. - Erika Stelázsija

Pár héttel ezelőtt Bea lányom hívott meg ebédelni. A Hold utcai piacon, egy orosz kifőzdében kötöttünk ki, ahol szoljanka levest kértünk. Ismertem az ízeit, ezért is esett rá a választásom. Én még sosem készítettem, de van egy autentikus receptem, mely eléggé macerás. Utána néztem a neten is, aztán úgy főztem meg, ahogy gondoltam.
Az egyszerűség kedvéért előrebocsátom, hogy amit lehetett, egyforma rövid hasábokra, csíkokra vágtam. Így a felsorolásnál csak a mennyiséget fogom megjelölni.
Lábasban kiolvasztottam egy szelet felkockázott füstölt szalonnát, melyen üvegesre pároltam egy fej vörös és 3 gerezd fokhagymát. Fehéredésig pirítottam egy apróra vágott pulyka alsócomb filét, majd kevés alaplevet ( melyet előző nap megfőztem ) hozzáadva, kb.25 percig főztem.
Ekkor tettem bele a 2 db sárgarépát, 1 db fehér répát, egy szelet karalábét, egy szelet paprikát, fél paradicsomot, 2 db szalonna bőrt, 1 db babérlevelet, két nagy szelet füstölt főtt sonkát, és 3 szál cabanossi kolbászt ( bár a receptek virslit írnak, nekem ez volt itthon, s ez ízesebb is ). 15 perc múlva került bele a 2 db gomba, egy negyed édes káposzta, 3 db ecetes uborka, 5 db kapri bogyó. Ismét 15 perc múlva beledobtam az apróra vágott zöld fűszereket, nevezetesen egy nagy csokor kaprot, petrezselymet és friss tárkonyt. Az eredeti receptekben olíva bogyó is van, én azt kihagytam.
Tejföllel, vagy anélkül tálalva is egy kiadós, különleges ízű leves lett ! Jó étvágyat !az_en_szoljanka_levesem.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr7614714297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása