Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Sárgaborsó főzelék sütnivaló kolbásszal

2019. szeptember 25. - Erika Stelázsija

Este beáztattam fél kiló sárgaborsót, majd reggel egy kis sonkalével felöntve, három-négy babérlevéllel, fél fej vöröshagymával és egy gerezd fokhagymával feltettem főni.
Amíg főtt, serpenyőben megsütöttem a friss kolbászt, ami alá egy kis vizet öntöttem, hiszen a kisült zsírja elég volt arra, hogy megpiruljon. Addigra készen volt a sárgaborsó főzelék is, tulajdonképpen saját magát besűrítve ,kis keveréssel, már találhattam is.

o0.jpg

o1_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr115161516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmagomba 2019.09.26. 17:23:37

Ennyi. Csak egyszerűen. Én még egyszerűbben szoktam: sárgaborsó és sonkalé. Kész, semmi más. Ha semmi nincs rá, akkor pirított hagyma a tetején vagy az se.
Ismerek ebben a blogtérben olyanokat, akiket kiver a víz ettől az egyszerűségtől. Mindent túlbonyolítanak, túlkészítenek. Pedig a sárgaborsó főzelék jelene csak a sonka múltjáról szól, semmi másról. Ezt nem értik többen, akikkel eddig erről beszéltem. Bezzeg nagyanyám, ő értette. Akitől ezt tanultam.
Egyszerűen és okosan.

Karipapa01 2019.09.27. 10:20:42

Vettem a Sparban egy zacskó sárgaborsót. Este beáztattam, hogy másnap megfőzöm. Igenám, de másnap túlóráznom kellett és este amikor hazaértem már nem volt kedvem főzöcskézni, így harmadnap délután kezdtem. Azt hittem, hogy majd finom puha lesz, de nem. 2 óra főzés után még mindig félkemény volt, pedig lassú tűzön főztem. Az anyámnak annak idején sem mixere, sem passzírozója nem volt, mégis egy délelőtt alatt pépes főzeléket tudott csinálni belőle. Mit rontottam el?

Erika Stelázsija 2019.09.28. 17:01:26

@Karipapa01: nem tudom, még sosem jártam így, ennyi áztatás után 15 perc alatt készre kellett volna főnie! Vannak olyan vélemények is, miszerint be sem kell áztatni. Nem tudom elképzelni mi lehetett a baj! Talán túl öreg volt.
Egyszer kaptam egy kapirgálós tyúkot, másfél napig főztem, nagyon lassan. Gizda kis darab volt. De nem puhult meg, a leve pedig zavaros lett. Kidobtam, s megüzentem a néninek, hogy az öreg tyúkjait legközelebb temesse el!
süti beállítások módosítása