Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Osso buco, gremolataval, medvehagymás, krumplis fánkkal

2020. május 04. - Erika Stelázsija

Még soha nem ettem, de nagyon vártam, hogy megkóstoljam.
Kaptam két nagy szelet csontos lábszárat, így el is dőlt, hogy mi lesz az ebéd. Bújtam az internetet, sok receptet elolvastam, végül így készítettem el; mindkét szelet húst, konyhai kötözővel keresztbe-kasul jól megkötöztem, lisztbe mártottam, majd mindkét oldalukat megkapattam a forró zsírban és félre tettem.
5 dkg vajon megdinszteltem a felkockázott 2 db, vörös hagymát, egy vékony szelet füstölt szalonnát, 4 db sárgarépát, 6 db zellerszárat, 3 gerezd fokhagymát, 4 db héjától megszabadított paradicsomot, egy nagy kanál paradicsom pürét, majd nyakon öntöttem 2 dl száraz fehér borral és fél liter marha csontból készült alaplével. Óvatosan bele csúsztattam a két szelet húst,
sóztam, került még bele egy fűszertojás, amiben friss babér, oreganó, kakukkfű, borsikafű és egész bors foglalt helyet. Addig sütöttem a sütőben míg a hús megpuhult.
Közben fél kg főtt áttört burgonyát, olíva olajjal összeturmixolt, , egy csomag medvehagymát, 2 dkg langyos vízben felfuttatott élesztőt, egy tojást, egy kanál sót és annyi lisztet kevertem össze amiből gyúrható tésztát kaptam! Hagytam fél órát pihenni, majd kinyújtottam, kiszaggattam és 10 perc pihenés után, forró olajban kisütöttem.
Gremolata; egy citrom és egy narancs lereszelt héját, egy csokor aprított petrezselymet, kettő gerezd zúzott fokhagymát, egy citrom levével, olívaolajjal, borssal és sóval jól kikevertem, ez került tálaláskor a hús tetejére.
Mire minden elkészült, már tálalhattam is, ezt az ízében sok mindenhez hasonlítható , mégis más, különleges ízvilágú ételt.

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr8415658130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása