Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Új kapcsolatok a karanténban, avagy mindenki kenyeret süt

2020. április 22. - Erika Stelázsija

Mindenki süt, nekem is ki kell próbálnom, régóta vágyom saját kovászos kenyérre. Internet, olvasok, nézem, elkezdtem a kovász nevelését, etetem, sapkában öltöztetem, simogatom, nő- nő, hurrá! Sül az első kenyér, mindent betartottam isteni illatok! � Kiveszem, gyönyörű, ketté vágom, tömör, � lyukak sehol, ahogy hűl egyre nehezebb. � Sírok...sírok..., vége! Belebetegszem � Soha többet! Ha lenne ellenségem megdobnám vele, biztosan meghalna. � A kovász viszont él, ☺️ így etetem tovább, eltelik egy hét, újabb információkat szerzek, nézem, olvasok, telefonálok! Az nem lehet, hogy nekem ne sikerüljön!  � Erdélyből kapok egy kontaktot, Balla Évi, � nagy kenyérsütő, biztosan segít. Egyik csoportból is kapom a segítséget, Matyi Évi � mestere a sütésnek. És közben mindenki segít, kapom a tanácsokat, jegyzetelek, kiírom, már tele van egy füzet. Szívet melengető ez a hozzáállás, könnybe lábad a szemem....na! gyerünk , nincs mese sikerülnie kell. És most leírom ( a kovász készítését kihagyva ), vègül, hogyan készült! Nagyon finom lett, próbáljátok ki, mert azon kívűl, hogy sikerülni fog, ebben a most nem kicsit korlátozott életkénkbe, � a kenyèr melegségén túl, a lelkünket is símogatja a siker!

Este 50 gr kovászt, 130 gr langyos vízet, 170 gr lisztet összekevertem és a pulton hagytam éjszakára.
Reggel egy kg átszitált lisztet, ( közönséges, síma )7,5 dl langyos vízzel a dagasztógépbe összekevertem, hagytam pihenni 10 percet . Utána jött hozzá a kovász, 15-20 perc múlva pedig kb. 17-20 gr só ( sótól függ). Jó hólyagosra kidolgoztam. Olajozott tálba, olajozott kézzel kiszedtem. Ki kell csippenteni belőle egy kis tésztát, amit egyenes vonalú pohárba kell tenni, letakarni, gumival megjelölni, hogy meddig van benne tészta, vagyis ez mutatja a tészta szintjét, ez a vekker, ez lesz az óránk ! Akkor sütjük a kenyeret amikor ebben megkelt a tészta, kicsit több mint a duplájára dagadt !
Háromszor hajtogattam a tálban, mindig olajos kézzel, én ahogy volt időm, kb. óránként tettem. A végén, kicsit lisztezett deszkán újbeggyel, óvatosan téglalap alakúra nyomogattam, két oldalát középre, tetejét pedig háromszög alakban egymásra hajtogatttam, majd feltekertem. Sütőpapírral bélelt kacsa sütőbe tettem és vártam, hogy, a vekker jelezzék ! Ekkor a tepsi aljára egy kis lábasban meleg vizet tettem, megvágtam a tèszta tetejét, megspricceltem egy kis vízzel és így hidegen a sütőbe tettem. A sütőt 250 fokra kapcsoltam, amikor elérte a megfelelő fokot, vártam 10 percet, majd 210 fokra kapcsoltam. 20 perc múlva levettem a tetejét, ekkor újra megspricceltem, kivettem a kacsa sütőből és most már csak a papírral tettem vissza a sütőbe. Kb. egy óráig sütöttem, s amikor kivettem, megmosdattam egy kis vízzel, hiszen karantén van, fő a tisztaság! �❤���

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr1515628940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása