Ételek, receptek, finomságok, ötletek.

Erika stelázsija

Erika stelázsija

Tartiflette savoyarde

2020. július 03. - Erika Stelázsija

Egy francia jellegzetes ételt hoztam, a neve “tartiflette savoyarde” (a francia Alpok , a Savoie egyszerű embereknek a téli eledele)
Az apróra vágott vörös hagymát és a húsos szalonnát, kevés sonkával megdinszteltem, nyakon öntöttem egy dl fehér borral, s hagytam puhulni.
Tűzálló tálba tettem a felét, főtt új krumplit karikáztam rá, majd megsóztam. Ezt megismételtem, a tetejére is krumpli került, majd nyakon öntöttem 2 dl tejszínnel. Ment a sütőbe, mely 180 fokra volt melegítve és ott maradt vagy 45 percre. Utána kivettem és rápakoltam a francia brei sajt csíkokat, (ami persze nem olyan mint francia “tartiflette/reblochon”) és 200 fokon még 20 percig sütöttem. Igazán különleges ízű vacsora lett belőle, bár eredetileg ez egy téli étel, így nyilván az “ öreg” krumplival majd mást ízt produkál.

A bejegyzés trackback címe:

https://erikastelazsija.blog.hu/api/trackback/id/tr7115978808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása